piątek, 25 lipca 2014

PODRÓŻE Z RĘKODZIEŁEM W TLE: Muzeum Papiernictwa

Wyzwanie wyzwaniem, pytanie co po nim zostanie, prawda? :) Korzystając z tego, że jestem na wakacjach i mam akurat wolną chwilę (bo wiadomo, podczas wyjazdu cenna jest każda minuta) chciałabym zabrać Was w miejsce, w którym byłam wczoraj. Nie chcę zapeszać, ani nic obiecywać, ale może będzie to początek takiej mini serii na blogu. Chodzi o to, żeby rozejrzeć się i zobaczyć jak wiele jest do koła nas ciekawych miejsc związanych z rękodziełem właśnie.
Wczorajsza wizyta w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju (woj. dolnośląskie) na długo zostanie mi w pamięci. Nazwa może jakoś szczególnie oryginalna nie jest, ale uwierzcie mi, to takie miejsce z duszą!
Koszt biletu normalnego to 11zł, a ulgowego 8zł.Oprócz standardowego zwiedzania muzeum jest możliwość wzięcia udziału w warsztatach samodzielnego wytwarzania kartek papieru. Cena warsztatów to koszt ok. 10 zł, więc tym bardziej polecam. Używanie tych wszystkich narzędzi (oczywiście pod okiem instruktora) i stworzenie papieru z bezkształtnej papki to fajna sprawa :). Zaznaczę też, że instruktor naprawdę ciekawie i w przystępny sposób opowiada o całym procesie. Zrobiony własnoręcznie papier oczywiście wykorzystam w swoich scrapowych pracach.

Eksponaty też są ciekawe. Zobaczyłam wiele pięknych prac, wykonanych bodajże przez współczesnych mieszkańców miasta.


Wszelkiego rodzaju maszyny służące do produkcji papieru, dawne banknoty, znaki wodne, no i współczesne papierowe przedmioty też tam znajdziemy.





Dlatego jeśli wybierasz się w te okolice, a może tam mieszkasz, a nie odkryłaś tego miejsca, gorąco Cię do tego zachęcam :) TUTAJ link do strony muzeum. Pozdrawiam.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie miejsca! Chętnie wzięłabym udział w takich papierowych warsztatach, ale niestety nie wybieram się w te okolice :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapamiętaj, nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy dotrzesz ;)

      Usuń
  2. pozdrawiam i zazdroszczę warsztatów :)

    OdpowiedzUsuń